To Live Is to Die

free counters

Isnin, 24 Januari 2011

GAMBAR SIDANG DEWAN UNDANGAN NEGERI SELANGOR YANG DI SELUDUP KELUAR

Gambar ini adalah di ambil oleh kamera tersembunyi yang Abu Nawas pasang di dewan Undangan Negeri Selangor. kamera ini adalah kamera khas yang boleh scan jin dan syaitan. Nyatalah dalam Dewan Undangan Negeri Selangor ada Syaitan.

Menurut guru yang mengajar Abu Nawas megunakan kamera ini, jin ini bernama seta Kusrin.

** Perhatian. Kamera ini Abu Nawas gunakan untuk sekodeng awek berak dalam jamban.
Harap Maklum

GELEK CEWEK INDON DI KEMPEN PRK DUN TENANG





Hatiku tertanya tanya apa kabar bibik di seberang, mengapa sepi tanpa berita?? Kirimkanlah beritamu walau sebaris ayat buat penawar rindu ku... Uishh siap nyanyi lagi aku kali ni..
.




Bukan apa apa cuma teringatkan dengan awek yang ku jumpak dari Seberang ni--
Hanya gambarnya sajalah sebagai pengubat rindu ku... Ntahlah sejak awekku ini telah di kongkek oleh seorang penaung rumah anak yatim dia telah menghilangkan diri ntah ke mana. Bukan aku tidak mencari... telah ku upah gangster pergi mencarinya namun sehingga kini masih belum ku terima jawapan dari gangster ini -

Telah ku minta bapak menteri untuk membantuku mencari kekasih hatiku yang telah pergi tapi sehingga kini bapak menteri masih terus menerus mendail dan jawapan yang di terima "Nombor yang anda dail sudah di tamatkan perkhimatan". -

Dimana lagi hendak ku cari kekasih hati ku yang di tinggal pergi... pada siapa lagi hendak ku memohon agar mencari kekasih hati.. apa mungkin pada makcik yang baik hati ini -
Atau mungkin akan ku temui wajah kekasih hati di tempat ini :-
Tapi siapa yang berani nak cakap cerita ini di tempat mengundi...

ADUN PELABUHAN KELANG ADALAH HASIL DARIPADA PRODUK ANWAR IBRAHIM YANG BUTA HATI,


Hari tu mamat ni kata dia sakit sebab tu dia tak mai Sidang Dun..tiba-tiba hari ni dia dah tak sakit..Ish ish perangai macam pukimak..jenis bangsa keturunan umno ni perangai memang macam ni la..

Inilah hasilnya kalau yang di pilih menjadi pemimpin langsung tak pernah merasa susah payah.. janji kenai dengan Anwar maka senanglah nak jadi wakil rakyat.. Anwar Ibrahim ni pun satu punya cibai pukimak... berapa banyak aktivis reformasi yang berjuang untuk dirinya , sekoq pun dia tak ingat..yang di ambilnya orang2 macam mamat ni, Zaharin, Lebai Zul dan beberapa ekoq lagi yang dah belah dari PKR..

Puak puak yang lompat dari PKR ni (Kecuali Gobby) semuanya tak pernah nampak batang hidung masa rakyat di pukul oleh FRU dulu.. puak2 ni muncul bila anwar dah keluaq penjara.. lalu terus menjadi pembodek. Pukimak pukimak yang sebelum ni dok kata " hangpa pi la saya sokong kot belakang" tiba-tiba muncul kat depan.


Lebih lebih lagi bila dan menang makin bertambah ramai la pukimak pukimak yang menjelma nak tunjuk depa pejuang.. Pergi jahanam la dengan pejuang pukimak ni..


Dimanakah orang2 seperti OmarTan ini pada Anwar? Apkah kerana orang2 seperti Omar Tan ini tak ada nama dan tak memakai tali leher macam Lebai Zul pukimak tu makaAnwar terlepas pandang?

** Al Fatihah untuk Omar Tan.. seorang yang tak pernah mengharapkan apa2 jua balasan dalam perjuangan..akhirnya Allah kuniakan hidayah kepadanya. Omar Tan Mati di dalam Islam...


....................................................................

Badrul muncul di sidang DUN S'gor

Sidang DUN khas bagi meminda undang-undang tubuh Selangor yang dinantikan banyak pihak akhirnya akan berlangsung sebentar tadi dengan kemunculan ADUN Pelabuhan Klang Badrul Hisham Abdullah. Beliau bagaimanapun tidak dibenarkan masuk dan hanya menontonnya daripada bilik yang dikhaskan kepada media.

NONEADUN Pelabuhan Klang itu tiba di bangunan SUK, diiringi dua pembantu pada kira-kira jam 9.30 pagi. Beliau disambut oleh silauan lampu kamera jurufoto, menyebabkannya agak terkejut. "Wah, banyak peminat ni," katanya berseloroh. Beliau enggan menjawab sebarang soalan walaupun ditanya bertubi-tubi oleh pemberita sama ada akan mencabar keputusan speaker Teng Chang Khim yang mengisytiharkan kerusinya kosong.

Selepas terus didesak pemberita, Badrul memberitahu akan memfailkan saman bagi mencabar keputusan itu tengah hari ini selepas menghadiri sidang DUN. Apabila DUN mula bersidang jam 10 pagi, kerusi ADUN Pelabuhan Klang itu - yang kerusinya diisytihar kosong oleh speaker - duduk di bilik yang dikhaskan kepada petugas media, tingkat atas di dalam dewan.

Selepas duduk di bilik khas media kira-kira 30 minit, Badrul meninggalkan bilik itu pada kira-kira jam 10.35 pagi dan mengadakan sidang media di luar. Dalam sidang media selepas itu, Badrul berkata beliau masih merupakan wakil rakyat yang sah dan akan terus berkhidmat kepada rakyat. Beliau juga memberitahu, setelah menunjukkan surat jemputan bertarik 11 Januari dari speaker, pihak keselamatan masih tidak membenarkannya masuk ke dalam dewan.

JANGAN NILAI PADA PAKAIAN LUAR TAPI NILAILAH PADA PAKAIAN DALAM

Ishh ntah pasai apa sejak akhir akhir ini Abu Nawas asyik boh cerita pasai telanjang saja. Orang dok kalut cerita pasai pilihanraya abu Nawas pulak dok cerita pasai telanjang..

Bukan apa, Abu Nawas sejak dok mengaji dengan ustad Jamil Khir baharom dengan Ustad Kazim ni rasa macam paham sangat dengan ugama. la ni Abu Nawas dah tak macam dulu, maksud Abu Nawas la ni Abu Nawas dah tak amalkan fahaman pluralisme dan libralisme lagi sebab kata ustad Jamil pahaman tu sesat dan boleh jadi kapiaq..

Haa ini baru pahaman Islam yang sebenar... tapi tu la hangpa semua suka pandang pakaian luaq saja..hangpa tak tau hati di dalam baik..macam berita bawah ni la...dia kata jangan tengok pakaian luaq tapi tengok la pakaian dalam dia... Ish puas abu Nawas cari dalam google seluaq dalam dia tapi tak jumpak..bukan apa abu Nawas cuma nak buat koleksi saja...setakat la ni ada la 33 helai seluaq dalam yang abu Nawas dah buat koleksi..bukan nak buat apa, cuma nak boh dalam nasik...baru sedap... keh keh keh

.........................................................

KUALA LUMPUR: Walaupun hampir lapan tahun menyepi daripada dunia hiburan, penyanyi Nursyella tetap terpalit dengan kontroversi apabila foto seksi yang ‘menyerlahkan’ sebahagian payudaranya, tersebar di laman gosip dan forum.

Namun, anak keempat daripada 15 beradik itu meminta masyarakat jangan sesuka hati menilai peribadinya menerusi pakaian.

Nursyella atau nama sebenarnya Nurshid’la Ahmad Kamaruddin, 25, berkata dia mengakui foto yang tersebar itu adalah dirinya, namun itu bukan bermakna dia perempuan murahan yang boleh dikaitkan dengan kehidupan songsang seperti gemar berhibur di kelab malam dan rela menggadai maruah ditaja lelaki hidung belang mahupun orang kenamaan.

“Orang tak tahu susah payah saya selama lapan tahun menyepi. Orang hanya tahu mencaci dan menghina saya dan terbaru, menyebarkan foto peribadi saya.


“Memang itu foto saya. Saya bukan hipokrit dan begitulah gaya saya berfesyen, tapi tak sangka boleh mengundang kontroversi hingga saya dituduh sengaja nak tayang payudara.

“Waktu itu saya bersama beberapa rakan, termasuk juga artis lain, menghadiri majlis hari jadi di sebuah pusat karaoke di ibu kota. Jadi saya berpakaian mengikut kesesuaian majlis yang diadakan.

“Saya tahu ada orang ambil kesempatan buat perkara ini (edar foto) untuk memburuk-burukkan nama saya.

“Tak sangka, walaupun lama tidak terbabit dalam industri hiburan, masih ada yang mahu mengaitkan saya dengan kontroversi,” katanya kepada Metro Ahad.

KISAH ISTERI SHAHIDAN KASSIM MENGALAK


Hikayat Bersalam Dengan Wanita Umno Kami semua berbaris di hadapan kerusi masing-masing menunggu ketibaan orang besar-besar. Di belakang kami pula ratusan orang-orang kanan kerajaan juga berdiri seperti kami. Suasana sunyi apabila kelibat orang besar itu kelihatan. Perhimpunan pagi itu adalah perhimpunan rasmi.

Orang besar itu dan isterinya bersalam dengan semua orang, lelaki perempuan. Suaminya mendahuluinya. Sampai giliran saya, selepas suaminya menyalami saya, dia turut menghulur tangan untuk bersalam dengan saya.

Saya meluruskan tangan ke bawah sambil menundukkan kepala memberi hormat. Isteri pemimpin itu berlalu dan bersalam dengan orang selepas saya seorang demi seorang sama seperti suaminya juga, tanpa mengira jantina.

Saya menjangkakan perkara itu selesai di situ, namun rupa-rupanya tidak. Setelah isteri pemimpin berkenaan selesai bersalam dengan semua orang, dia berpatah balik dan menuju bulat-bulat kepada saya. Betul-betul di hadapan saya, sekali lagi dia menghulur tangan untuk bersalam dengan saya secara khusus.

Dengan terkejut, tanpa pilihan, dengan puluhan mata memandang ke arah saya dan dia, dengan terpaksa, bertujuan untuk tidak memalukan isteri pemimpin berkenaan, dengan teragak-agak saya menghulurkan tangan dan bersalam dengannya.

Darah menyirap dan muka saya terasa panas. Saya tidak tahu apa perasaan saya ketika itu, entah malu atau entah apa, dalam keadaan semua mata menghala kepada kami.

Isteri pemimpin itu tersenyum kepada saya, sinis. Dia seperti puas mungkin kerana telah berjaya mengenakan saya di khalayak ramai.

Semenjak suaminya tidak lagi berada di kerusi nombor satu negeri, isteri pemimpin itu tidak lagi kelihatan. Berbanding dahulu, seolah-olah dialah wanita pertama negeri. Namun, suaminya masih lagi menjadi orang kuat Umno di negeri Indera Kayangan.

Apabila pemimpin BN memainkan isu Cikgu Mala tidak bersalam dengan pengundi lelaki, pemimpin BN itu telah melakukan sesuatu yang benar mengikut neraca partinya. Dan, Cikgu Mala pula dikira bersalah berdasarkan neraca itu.

Demikianlah adanya, hikayat bersalam dengan wanita Umno.

Blog Ustaz Zul Boleh di layari di Sini

** Walaupun Ustaz Zul tak cerita siapakah wanita yang di maksudkan itu tetapi melaui tulisan ini wanita itu ialah isteri Shahidan Kassim

TENGKU ABDUL RAHMAN PELOPOR PENGKHIANATAN PERJUANGAN RAKYAT


UMNO berjuang untuk kemerdekaan, kemerdekaan dicapai melalui perjuangan UMNO tanpa tumpah darah dan lain-lain menjadi catatan resmi sejarah negara. Setiap kali hari kemerdekaan, kita akan dapat dengar rangkai kata tersebut dilaungkan oleh pemimpin-pemimpin UMNO.

Di sebalik rangkapan tersebut tersimpan seribu rahsia yang mahu diselindung oleh UMNO. Sejarah perjuangan kemerdekaan sebelum tahun 1946 cuba ditutupi, terutamanya Kesatuan Melayu Muda (KMM) yang kemudiannya disambung pula oleh Parti Kebangsaan Melayu Malaya (PKMM) dan organisasi-organisasi politik di bawahnya seperti API, PETA, AWAS, Barisan Tani Malaya, Kesatuan Buruh Melayu, Hizbul Muslimin dan lain-lain.


Bila kita membaca kenangan yang dicoretkan oleh pejuang-pejuang terdahulu, terumatanya perjuangan kemerdekaan pada tahun-tahun 1930-40-an, kita akan dapat melihat bahawa sejarah tanah air kita telah diputarbelitkan oleh kaum penjajah dan diteruskan oleh UMNO sehingga hari ini.

Ahmad Boestamam seorang pejuang veteran KMM dan PKMM dan juga pemimpin sekaligus pengasas API jelas menyebut bahawa UMNO di bawah pimpinan Datok Onn bukan sahaja tidak berjuang untuk kemerdekaan, tetapi bersekongkol dengan penjajah British menekan gerakan kemerdekaan. Bahkan strategi UMNO itu sendiri diatur oleh kaum penjajah British. Perisytiharan Darurat 1948 selain bertujuan untuk menekan gerakan kiri juga bertujuan memberi peluang kepada UMNO naik ke pentas politik tanpa saingan.

Ahamd Boestamam dalam bukunya Datok Onn Yang Saya Kenal menulis:

“Bukan sekadar itu saja bahkan PKMM juga menyarankan dikembalikan semula kegemilangan silam bangsa Melayu di zaman-saman Majapahit, Sriwijaya dan Melaka dulu – yang merupakan matlamat perjuangannya yang telah diputuskan dan dipersetujui.”

“Saranan PKMM ini sering benar dipertikai oleh tokoh-tokoh UMNO terutama Datok Onn, walaupun PKMM masih lagi merupakan anggota gabungan UMNO. Sindiran yang paling lumrah dipergunakan dalam ciahan ini ialah: MEMBUAT SEBATANG JARUM PUN TAK TAHU, HENDAK MERDEKA PULA KONON.”

“Sekarang Inggeris dan UMNO, secara tidak diisytiharkan, bersekongkolan batin ‘memerangi PKMM, PUTERA-AMCJA, API dan lain-lain gerakan kiri demi kehancuran gerakan-gerakan tersebut. Korban pertama dari persekongkolan ini ialah API (Angkatan Pemuda Insaf) yang saya pimpin diharamkan dalam bulan Julai 1947, hampir setahun sebelum Undang-Undang Darurat diisytiharkan dan Parti Komunis Malaya diharamkan.”


“Persekongkolan ini tambah menyata apabila penjajah Inggeris mengadakan rundingan-rundingan mencari kata sepakat atas corak pemerintahan Malaya yang baik dan daapt diterima bersama dengan gembong-gembong atau tokoh-tokoh UMNO di bawah pimpinan Datok Onn.”

“2. Kerasnya ucapan-ucapan Datok Onn terhadap gerakan-gerakan kiri di masa-masa akhir. Misalnya dalam salah satu ucapannya itu beliau terang-terang dan tegas memberi amaran kepada rakyat Malaya dengan berkata-kata HUBAYA, HUBAYA, HUBAYA, MUSUH TURUN DARI GUNUNG.”

“3. Kehancuran gerakan-gerakan kiri perlu demi membuka dan memberikan peluang kepada UMNO memperkuatkan diri tanpa sebarang halangan dari ‘lawan politiknya’. Dengan lain perkataan tindakan Inggeris itu bertujuan melahirkan suatu vacuum, suatu kekosongan, dan kekosongan inilah yang dikehendaki oleh Inggeris supaya diisi oleh UMNO.”

Mengikut Ahmad Boestamam, MUSUH DARI GUNUNG ditujukan kepada PKMM yang mempunyai pengaruh tinggi di Perak termasuk Gunung Semanggol. Manakala di Gunung Semanggol pula merupakan tempat tumpah darah Hizbul Muslimin di bawah pimpinan Ustaz Abu Bakar Al-Baqir.

Suatu kesimpulan yang dapat ditarik ialah UMNO di bawah pimpinan Datok Onn hanya berjuang untuk mempersatukan orang Melayu sahaja, tidak berjuang untuk kemerdekaan tanah air.

Walau bagaimanapun, dalam memoirnya Abdullah C.D. mengakui UMNO di bawah pimpinan Tunku Abdul Rahman terutamanya pada tahun 1950 -1957 juga berjuang untuk kemerdekaan. Mengikut Abdullah C.D., walaupun pucuk pimpinan UMNO bersekongkol dengan penjajah British, akan tetapi anggota-anggota UMNO berdarah merdeka. Ini diperhebatkan lagi apabila ramai anggota pertubuhan kiri terutamanya dari PKMM yang menyertai UMNO setelah pertubuhan itu diharamkan oleh kaum penjajah British seperti Mustapha Hussein, Ghafar Baba, Hasnul Hadi dan lain-lain.

Dalam Memoir Abdullah C.D. Bahagian Kedua, beliau menulis: “Gerakan kemerdekaan mulai berkembang dalam tubuh UMNO sehingga menimbulkan krisis yang tajam di dalam pucuk pimpinan UMNO”

“Pemilihan Presiden UMNO tahun 1951 memberi gambaran bahawa golongan patriotik-demokratik sedang berkembang dalam tubuh UMNO”. “Inilah tahap baru perjuangan kemerdekaan. Pendek kata di hutan, di desa dan dibandar semuanya bergerak untuk kemerdekaan. Perjuangan kemerdekaan telah berpadu menjadi satu arus yang raksasa.”

Akan tetapi, dalam Perundingan London, Tunku telah mengkhianati harapan rakyat semua kaum untuk kemerdekaan penuh tanah air dengan menerima syarat-syarat yang dikenakan oleh kaum penjajah British dan meneruskan perang ke atas PKM dan pasukan TPNM.

GAMBAR GAMBAR ROSMAH DAN MAK DATIN BERSUKA RIA DI DUBAI

Gambar gambar memperhabiskan duit orang miskin ini Abu Nawas dapat dalam FB Otai Manjung..katanya gambar ni di ambil dari X GF dia yang kerja dengan Bini bini menteri ni..

Fuhh best betui la boleh pi melancung guna duit orang miskin yang makan beras 15%.. Peduli apa dengan orang miskin..depa semuanya bodoh..depa bukan tau apa...

Orang miskin berbanting tulang untuk membesarkan anak (Kecuali lebai zan, Dia miskin papa kedana tapi tak dak anak sebab betina tak teringin kat dia..pemalas) bini bini menteri beli sehelai seluaq dalam dengan harga sebulan makanan orang miskin... Ada depa kisah...






Blackend Is The End

Dyers Eve